תהליך האבחון של הפרעות קשב וריכוז

ADHD היא אבחנה קלינית, אין מבחנים בלעדיים לאבחונה.

מבחנים נוירופסיכולוגיים שימושיים לעתים להערכת חסרים ספציפיים.

בדיקה נוירולוגית או EEG יש לבצע כאשר קיימים סימנים מוקדיים או קליניקה המחשידה להפרעה אפילפטית או מחלה מוחית אחרת.

קיימים מבחנים הבודקים יכולת מיקוד קשב לאורך זמן כמו: CPT) Continuous Performance Test) שהינו מבחן ממוחשב של קשב ועוררות.

יש לציין שמבחן זה אינו אבחנתי היות והרגישות והספציפיות שלו נמוכים. CPT משמש יותר ככלי מחקרי או ככלי מעקב אחר יעילות הטיפול.

תהליך אבחון קשב וריכוז מאת פז תורן

מה הם אותם סולמות הערכה?

שימו לב: כאמור אינם משמשים לאיבחון אלא ככלי עזר נוסף.

(1978 ,CHILD BEHAVIOR CHECKLIST (ACHENBACH – משמש לאיתור מגוון רחב של תסמינים שמחולקים לתסמינים מוחצנים (תוקפנות, אימפולסיביות) ותסמינים מופנמים (סומטיזציה, דיכאון, חרדה).

(1969) 48 – CONNERS PARENT & TEACHER RATING SCALES שאלות להורים ו־28 שאלות למורים. השימוש השכיח הוא בנוסח מקוצר של עשר שאלות.

(1988 ,CAP – CHILD ATTENTION PROBLEMS (BARKLEY – גרסה מקוצרת של שאלון למורה שניתן לשימוש למעקב שבועי ליעילות טיפול. מתייחסת הן לסימפטומים של קשב והן לאימפולסיביות ופעילות יתר.

BARKLEY HOME & SCOOL SITUATIONS QUESTIONAIRE .

(DSM-IV ADHD SCALE (DAS) שפותח על־ידי ספיבק וויצמן (1999 ,SPIVAK ET AI).

(ADD-H: COMPREHENSIVE TEACHER RATING SCALE (ACTERS.

SNAP-IV שפותח ע״י SWANSON.

DISRUPTIVE BEHAVIOR DISORDER SCALE שפותח ע״י PELHAM.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close